Hur skriver jag recensioner för indiemusik?

Återigen finns det två olika typer av "Indie" musikgenren
Återigen finns det två olika typer av "Indie" musikgenren, och "Indie" den faktiska termen för en oberoende artist.

Så du vill recensera Indie Music? Enkelt nog kommer den här snabbguiden att hjälpa dig. Tänk på att den värld av granskare varierar kraftigt och dessa steg och tips kan skilja sig från andra råd. Tänk på att recensioner kan variera mycket eller vara nästan identiska. Så det råder utan tvekan att en annan anvisning kommer att berätta nästan samma sak.

Steg

1. 1
    "Indie" är bara ett förkortat namn för "Independent. " Idén med oberoende musik är att artisten är autonom, eller så äger de sina rättigheter direkt och nästan all försäljning går direkt till dem. Indie är också en musikgenre i sig, eftersom det är en mer "konstnärlig version av rock." Detta gör det till genren själv, och alla oberoende etiketter är mycket olika på otaliga sätt.
  2. 2
    Gå och köp dig ett indiealbum. Om du inte vet var du hittar ett Indie-album. Gå bara till valfri butik och fråga om den genren, eller rota dig bara genom Pop / Rock-sektionen. Det finns också massor av indiemusik på streamingtjänster som Rhapsody och Spotify. Du kan köpa direkt från artisterna på platser som Bandcamp, Soundcloud etc. En av de mest populära platserna för någon indie eller oberoende musik finns i iTunes Store.
  3. 3
    Sätt dig ner och lyssna. Detta är det viktigaste steget. Men just nu, sitt inte där och överanalysera det, vilket förstör recensionen innan du ens har börjat den. När du hör popmusik på radion ser de flesta inte omedelbart för att se om ett visst instrument spelades bra, eller om sångaren låter som om de var halvvaken eller inte. Lyssna på det så avslappnat som möjligt, koppla av, öppna en bok eller drick en kaffe. Det här är den speciella en och en gång du får med det.
  4. 4
    Lyssna. Det här är brödet och smöret för att skriva recensionen, det är här du får välja på de små sakerna. Först lyssna på varje spår en efter en och bilda en åsikt baserad på det.
  5. 5
    Analysera. För det andra, analysera dessa låtar genom att lyssna på dem igen, den här gången tänka på en viss sak som du kommer att lyssna på eller lyssna på.
  6. 6
    Slutligen, sång. Du behöver inte nödvändigtvis tala, men tanken är att få dina tankar där ute, antingen till dig själv eller en vän, för detta kommer att få din åsikt om albumet att förankra dig i ditt huvud. Det låter konstigt, men det hjälper verkligen att begå ed i minnet istället för att flyga på det och försöka komma ihåg det hela.
  7. 7
    Skriv saken! Ja! Det här är sanningens ögonblick, det är här du sätter dig ner och höger ner en detaljerad (eller inte detaljerad) åsikter om albumet. Var noga med att nämna artistens namn, albumnamn, och om du pratar om specifika delar av låtar, också dem. Var beredd att spendera var som helst från 30 minuter till några timmar på att skriva upp det, hur lång tid det tar att avsluta det.
  8. 8
    Publicera den saken! Det sista steget. Det är här du gör det roliga med att lägga dina tankar där ute för nyfikna andra att se, eller i de flesta fall nu, upprörande människor som är mycket förtjust i det och vill klaga på en viss godbit som du sa. Om du letar efter en bra webbplats. Jag föreslår Blogger. Men det finns också Wordpress, Tumblr, till och med Google+. Det finns en mängd platser, välj bara en som är bäst för dig.
Eftersom det är en mer "konstnärlig version av rock."
Indie är också en musikgenre i sig, eftersom det är en mer "konstnärlig version av rock."

Tips

• Skynda inte översynen! Detta är det främsta misstaget de flesta gör. De bästa recensionerna och de högst rankade recensionerna är de som är genomtänkta och planerade, se till att du gör detsamma.
  • Var, eller var inte partisk. Själva handlingen att skriva en recension är partisk, eftersom du ger din personliga åsikt. Men du kan också närma dig det ur en neutral synvinkel. Recensioner som denna får en mer positiv feedback.
  • Återigen finns det två olika typer av "Indie" musikgenren, och "Indie" den faktiska termen för en oberoende artist.

Relaterade artiklar
  1. Hur sparar jag album i ditt bibliotek på youtube-musik på iPhone eller iPad?